Göteborgs Kundaliniyogacenter Navigeringsmeny »
 

Hyr eller samarbeta med oss i vår vackra yogalokal!

Hela eller delar av vår lokal kan hyras för verksamheter som stämmer överens med vad centret står för, t ex fysisk träning, utbildningar och mindre konferenser, klientmottagning eller behandlingar inom hälsoområdet.

Lokalen ligger i bottenplan av ett bostadshus i ett lugnt område fritt från biltrafik. Det går att ta sig in med rullstol eller rullator.

Entrén har reception, omklädningsytor för damer respektive herrar, två toaletter och dusch. Toaletterna är rymliga men inte handikappanpassade.

Yogasalen är ca 80 kvadratmeter stor och här finns musikanläggning med fyra högtalare, yogamattor, filtar, stolar, sittpuffar och meditationspallar.

Köket är stort och välutrustat.

Yogasalen
Del av yogasalen

Lokalfakta

Totalt ca 180 kvadratmeter. Yogasal och kök. Reception, omklädningsutrymme för damer respektive herrar, dusch och två toaletter. Egen uteplats med sittplatser för ett tiotal personer.

Yogasal
Yogasalen har ca 80 kvadratmeter golvyta. Musikanläggning med fyra högtalare, med CD-spelare och sladd med kontakt för extern spelare. Observera att mikrofoner med förstärkare inte får användas av hänsyn till boende i huset.

Cirka 30 ullmattor och filtar, plus ett antal enklare mattor, meditationspallar och sittpuffar, scen för läraren. Särskilda villkor gäller för den som vill använda våra ullmattor. Se Särskilda villkor längre ned.

Ca 25 stolar plus ett tiotal pallar finns i lokalen. Whiteboard på flyttbart stativ finns.

Mindre rum kan skapas inne i rummet med hjälp av flyttbara skärmar. 

Kök/konferensrum
Kök för tillredning av fika och enklare mat. Spis, kyl, micro och vattenkokare finns, liksom kokkärl, glas, porslin och bestick mm. Plats för 10-12 personer att äta.
Möjlighet för konferens för ca 10-12 personer runt  bordet. Stor whiteboard finns på ena väggen.

Egen altan
Under den varma säsongen finns det möjlighet att använda vår egen altan eller uteplatserna på den stora gröna gården.

Tider och priser (gäller nya bokningar fr 1 januari 2017)

Hyra av yogasal, inklusive reception och omklädningsytor, exklusive kök:
Vardagar, heldag fram till kl 16.30: 1200 kronor. Vid samtidig bokning av minst åtta tillfällen: 1000 kronor/heldag.
Vardagar, timpris: 400 kr per timme, minst två timmar måste bokas.
Fredag kväll 18.00-22.00:1500 kronor. OBS! Lokalen kan inte hyras för privata fester.
Helger, heldag lördagar och söndagar fram till kl 17.00: 2000 kronor.
Helger, halvdag lördagar och söndagar, 09.00-13.00 eller 13.00-17.00: 1500 kronor. Extra tid: 400 kr per timme.
Lördag eller söndag 18.00-22.00: 1500 kronor. OBS! Lokalen kan inte hyras för privata fester.
Ingen moms tillkommer på hyran.

Hyra inklusive kök:
Om köket med faciliteter används tillkommer 250 kronor per tillfälle/500 kronor per helg. Glas, porslin, bestick mm ingår. Förbrukningsvaror såsom te med tillbehör, ljus, servetter, hushållspapper samt tvätt av kökshanddukar ingår inte. Ta med allt som du avser att förbruka. Ingen moms tillkommer på hyran.

Kurs eller konferens för mindre grupper
Vårt trevliga kök har en stor whiteboard och ett långt bord där man kan samla en grupp på 10-12 personer för en kurs eller konferens. Du kan då hyra kök, reception, kapprum och wc för 500 kronor per timme, minimum två timmar. Ingen moms tillkommer på hyran.

Rabatt för mindre grupper
Om du vill hyra yogasalen för en mindre grupp (max sex personer inklusive kursledare) kan du begära offert för ett lägre pris.   

OBS! När er hyrestid löper ut måste lokalen lämnas. Det betyder att alla era aktiviteter, såsom packning av era saker, städning etc måste vara avklarade. Om tiden överskrids faktureras 300 kronor för varje påbörjad timme.

Bokningsvillkor

Så snart som du via e-post har godkänt bokningen i vår bokningsbekräftelse så fakturerar vi en bokningsavgift om 10 procent av hyresbeloppet. Denna dras sedan av från hyresfakturan.
Vid avbokning fram till 30 dagar innan din hyrestid infaller faktureras 50 procent av hyran. Vid senare avbokning faktureras hela hyresbeloppet. Bokningsavgiften återfås inte i det fall att bokningen återtas.
Bokningar av en heldag eller kortare tid faktureras i sin helhet direkt efter bokningen. Vid avbokning fram till 30 dagar innan din hyrestid infaller återbetalas halva hyresbeloppet efter att en bokningsavgift på 300 kronor dragits av.

Om du är osäker på om ditt arrangemang kommer att bli av så kan du välja att göra en preliminär bokning. Om någon annan vill boka den tiden måste du bestämma dig för om du ska göra en definitiv bokning.

Särskilda villkor

När du hyr lokalen ansvarar du för att den och allt som finns där lämnas i gott skick.
Alla eventuella skador måste ersättas med vad det kostar att skaffa nytt.
• För att få använda våra ulllmattor och filtar krävs det att samtliga deltagare byter om till rena träningskläder. Hyresgäster som har deltagare som inte byter om får ha med egna yogamattor. 
• Ingen förtäring av mat eller dryck (utom vatten i flaska) får förekomma i yogasalen om ullmattorna används.
• Allt som du tänker förbruka måste du ha med dig. Stearinljus, värmeljus och te med tillbehör som finns  i lokalen tillhör oss och våra fasta hyresgäster och ingår inte i hyran.
• Det är inte tillåtet att ta in djur eller att övernatta i lokalen.
• Av hänsyn till våra grannar ber vi er att hålla dörren till lokalen stängd och inte stå i större grupper i trapphuset och prata eller blockera entrén till huset. Rökning i lokalen får inte förekomma och undanbedes utanför.
• Lokalen kan inte hyras för privata fester.

Städning

Om du inte har beställt städning av oss så ansvarar du som hyresgäst för att lokalen blir städad och att allt ert avfall inklusive pantplaskor bärs ut. Städmaterial och rengöringsmedel liksom städmanual och anvisning för sophantering finns på en checklista som ligger på skrivbordet när du kommer. Denna ska fyllas i och undertecknas av ansvarig hyresgäst.
Städning kan beställas för 500 kr plus 25 % moms. Om köket använts tillkommer 250 kr plus 25 % moms för städningen. Ni måste dock diska och bära ut sopor och allt som ska slängas, pantas eller till återvinning. Avsteg från dessa villkor faktureras med 200 kronor plus 25 % moms.

Marknadsföring av er aktivitet

Du kan beställa marknadsföring av din aktivitet/kurs via våra marknadsföringskanaler! Vi har ett stort kontaktnätverk, som består av mer än 2500 personer i våra kontaktdatabaser som nås via e-post. Vår hemsida, den som du just nu befinner dig på, uppdateras i stort sett dagligen och har många besökare. Vår Facebookgrupp har ca 800 medlemmar.  Vårt center besöks varje vecka av ca 200 deltagare i olika kurser och aktiviteter.
För 2 500 kr plus moms kan din aktivitet/kurs marknadsföras via samtliga dessa kanaler. I priset ingår en säljande text på startsidan, med länk till din egen hemsida/blogg/Facebooksida, deltagade i nyhetsbrev till alla i vår kontaktdatabas, du får själv skriva på vår Facebookgrupp två gånger och du får ha flyers/affisch om din aktivitet i våra lokaler. För ytterligare 1500 kronor plus moms kan du få en egen sida på vår hemsida. Titta på de aktiviteter som just nu finns under Workshops, så ser du hur det kan se ut. Beställ gärna marknadsföring i samband med att du bokar lokalen.

Adress och kommunikationer

Nordostpassagen 19 i Linnéstaden. Lokalen ligger i bottenplanet av ett bostadshus, på sluttningen mellan Linné och Masthugget.
Busshållplats: Vegagatan. Buss 60 tar 12 minuter från Drottningstorget/Centralstationen.
Närmaste hållplats för buss och spårvagn: Prinsgatan.
Parkeringsplatser finns i flera parkeringsgarage och längs gatorna på Vegagatan och Jungmansgatan. Hitta till oss och hitta en parkering » 

Bokning av lokalen sker via förfrågan i formulär på hemsidan eller e-post till info@kundaliniyoga.se

 

Arrangemang i samarbete

En utbildning, kurs eller aktivitet kan också göras som ett samarbete. Aktiviteten bestäms av och genomförs av er medan vi erbjuder lokalen och överenskommen del av marknadsföring och administration. 

Som medarrangör erbjuder vi ett upplägg där 50 eller 30 % av deltagaravgifterna går till centret. När vi samarbetar hjälper vi er att marknadsföra er aktivitet eftersom vi har ett gemensamt intresse av ett högt antal deltagare. Samarbetsarrangemang erbjuds endast vana arrangörer. 

När vi delar lika på överenskomna deltagaravgifter (minsta ersättning till oss är 3000/2000 kronor per uppbokad dag oavsett antal timmar, kronor plus moms) så ingår aktiviteten i vårt utbud här på webbplatsen. Arrangemanget får en egen sida och kopplas till vårt anmälningssystem. Vi kan ta emot både anmälningar och, om vi kommer överens om det, deltagaravgifter till vårt konto. Aktiviteten ingår i vår ordinarie marknadsföring här på webbplatsen och i mailutskick. Vi har ca 2500 mailadresser i vårt adressregister.
Arrangemanget marknadsförs även på vår Facebooksida, av oss och er. Ni har rätt att göra det vid två tillfällen.
Ni får dessutom ha material, typ flyers, utlagt på centret.
Om centrets personal hjälper till, t ex med att ställa i ordning lokalen och ta emot deltagare, assistera kursledare, städa etc, så får de delta i aktiviteten utan att betala avgift (utom för eventuellt material).
Observera att om ni, oavsett anledning, väljer att ställa in arrangemanget så erlägger ni 5000 kronor i ersättning för våra administrativa kostnader och goodwillförlust. 25 procent moms tillkommer.

När vår andel av deltagaravgifterna är 30 procent (minimum 2000 kronor/1500 kronor per uppbokad dag oavsett antal timmar, plus moms) tar ni emot anmälningar och deltagaravgifter. Arrangemanget annonseras på startsidan av vår hemsida vid lämpligt tillfälle, med länk som ni tillhandahåller till er plats på nätet. Ni har rätt att själv marknadsföra arrangemanget på vår Facebooksida vid två tillfällen. Ni får dessutom ha material, typ flyers, utlagt på centret.
Om centrets personal hjälper till, t ex med att ställa i ordning lokalen och ta emot deltagare, assistera kursledare, städa etc, så får de delta i aktiviteten utan att betala avgift (utom för eventuellt material).
Observera att om ni, oavsett anledning, väljer att ställa in arrangemanget så erlägger ni 3000 kronor i ersättning för våra administrativa kostnader och goodwillförlust. 25 procent moms tillkommer.

Städning

Som den part som använt lokalerna ansvarar ni för att den blir städad. Städmaterial och rengöringsmedel liksom städmanual finns.
Städning kan annars köpas för 500 kr plus 25 % moms. Om köket använts tillkommer 250 kr plus 25 % moms för städningen.

Extra service (kan offereras mot betalning och i mån av möjlighet)

Fika eller yogiska måltider, färska blommor och levande ljus i yogasalen, övernattningslägenhet.

Samarbete i form av gemensamma aktiviteter

I de fall där själva aktiviteten är gemensam delar vi lika på ansvar, arbete och inkomster, såväl kostnader som deltagaravgifter. OBS! Om den ena parten oavsett anledning väljer att ställa in arrangemanget så ersätter den den andra parten med 5000 kronor. 25 procent moms tillkommer.

Adress och kommunikationer

Nordostpassagen 19 i Linnéstaden. Lokalen ligger i bottenplanet av ett bostadshus, på sluttningen mellan Linné och Masthugget.
Busshållplats: Vegagatan. Buss 60 tar 12 minuter från Drottningstorget/Centralstationen.
Närmaste hållplats för spårvagn och övriga bussar: Prinsgatan. Spårvagnslinjerna 1 och 6 samt buss 60, 80, 760, 764 och 765.
Parkeringsplatser i Nordostpassagens parkeringsgarage och på Vegagatan och Jungmansgatan.

Hitta hit »  

Hör av dig via förfrågan i formulär eller e-posta oss på info@kundaliniyoga.se

Fler bilder på lokalen

Centret

Luciascenen Yogasalen Centret

Vi finns i Linnéstaden mitt i Göteborg!

Göteborgs Kundaliniyogacenter
Nordostpassagen 19
413 11 Göteborg
Hitta hit »

info@kundaliniyoga.se
Anmälningsformulär »
Kontaktformulär »
Facebook »